Köpbesluten inom digital B2B-handel har flyttat ner i företagen

Tidigare var det oftast kundföretagets ledning som B2B-säljare fokuserade i sin marknadsförings- och försäljningsstrategi.

Introduktionen av e-handel inom B2B har gjort att inflytande över köpbeslutet har flyttat ner från ledningen till mellanchefer och specislister som nu har 81 procent av autoriteten inom den processen, enligt Magneto IT Solutions infografik (punkt 6).

Infografik: Trender inom B2B e-handel
Infografik: Trender inom B2B e-handel (bildkälla: Magneto IT Solutions)
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s