Prispunkten kanske största skillnaden mellan B2B och B2C

Ross Simmonds på Foundation Marketing belyste för Shopify skillnaden mellan digital marknadsföring och försäljning mot företag och konsumenter.

Enligt honom är genomsnittliga prispunkten den kanske största skillnaden mellan B2B och B2C, skriver han på shopify.com.

När du vänder dig till konsumenter måste du sälja till ett stort antal eftersom du sätter ett längre pris. Nör du vänder dig till företag måste du sälja till ett mindre antal men till ett högre pris.

Genomsnittliga ordervärdet är 147 USD för B2C och 491 USD för B2B enligt Forresters Internet Retailer.

Christoph Janz på Point Nine Capital illustrerade skillnaden i resonnemanget om 5 sätt att bygga upp ett 100 miljoner dollars internetföretag.

5 sätt att bygga ett 100 miljoners dollarföretag (källa: Christoph Janz / Point Nine Capital)
5 sätt att bygga ett 100 miljoners dollarföretag (källa: Christoph Janz / Point Nine Capital)

Glöm inte att prenumerera på Konstantins B2B-nyheter via mail!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s